Sabtu, 22 Februari 2014

Mie Lender

,
Masih di awal pagi lagi di hari Sabtu ni. Pukul 6 waktu Kijang dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. Aku dapat sms dari kawan baik aku. Nama dia Rigun. Salah seorang gitaris dahulunya di kota Kijang ni. Nanti kita pergi ngopi e, dia tulis pesan tu. Hm, pukul tujuh pagi aku sudah sampai ke rumah dia yang tak jauh dari rumah aku. Rumah dia kat Kampong Pisang. Kampung seberang.

Aku gonceng dia. Kami berjalan menuju ke pasar (sebutan pasar ni dikhususkan daerah pertokoan di pasar lama kota Kijang dekat mesjid raya Kijang). Ceritanya ni, kami nak pergi ngopi kat kedai kopi Hawai yang ramai dan terkenal tu. Bila kami tengok dah ramai sangat orang kat situ, kami berbalik arah. Kami ngopi kat kedai kopi di tempat lain, tetapi masih juga di kawasan pasar kota Kijang ni.

Apa nama kedai kopi tu, aku tak tahu. Yang pasti kan, kat depan kedai kopi tu ada jual mie lender....Ha...benda ni la yang kitorang cari. Nak makan. Pesan teh o dan kopi goni, dua piring mie lender.


Jenis makanan yang satu ni banyak sekarang ditemui di kota Kijang. Entahlah kat kota lain, aku tak tahu pulak. Kat Tanjung Pinang pun ada jugak e. Sedap dan menyelerakan rasanya.....


Kalau sesiapa datang kat kota Kijang tercinta ni, jangan lupa cari dan makan benda yang satu ni e.

0 komentar to “Mie Lender”

Posting Komentar

Hey © 2008 Template by:
SkinCorner